dinsdag 1 november 2011

Vandaag was het een emotioneel zware dag. Allebei weinig geslapen, het gesprek van gisteren met de kinderoncoloog nog in gedachten, en ondertussen zien hoe Nienke weer helemaal aan het opknappen is van de chemotherapie. Ze heeft geschaterlacht, gekletst, gestaan en we zijn voor het eerst in vijf dagen met haar van haar kamer afgeweest. We hebben een rondje over de afdeling gemaakt en in de centrale hal gespeeld. Dit tot grote tevredenheid van mevrouw. De morfine is vandaag afgebouwd en tegelijk is haar voeding weer opgebouwd, gelukkig zonder problemen. Allemaal zaken waar je blij om mag zijn maar de wetenschap dat we haar waarschijnlijk moeten missen en de onzekerheid over de weg daar naar toe is ........ onbeschrijfelijk.......



19 opmerkingen:

  1. Peter en Cobie,

    Dit is echt slecht nieuws. Inderdaad onbeschrijfelijk. Wat er morgen, volgende week, volgende maand gebeurd, dat weten we niet. Maar we mogen weten dat Jezus altijd bij jullie is, en Hij geeft kracht voor elk moment. We blijven bidden voor een wonder, liefs Mathilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend leuk filmpje maar tegelijk ook zo confronterend en verdrietig met alles wat er nu ook weer bekend is geworden. Héél, heel veel sterkte!
    Groeten Peter & Rina, Eva en Mirthe Rademaker

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend dubbel gevoel voor jullie en zo moeilijk en confronterend. Ene kant kunnen genieten van zulke mooie momenten net als op dit filmpje, maar die andere kant, zo moeilijk, zo zwaar, zo onzeker.......Heel veel kracht, wijsheid en liefde van God de Vader voor jullie en voor Ruben.
    Theon en Heleen Vliegenthart

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat hebben jullie een mooie, dappere en sterke dochter! Wat een moeilijk bericht hebben jullie gehad... woorden schieten tekort... Heel veel sterkte!
    Liefs Maarten & Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Arjan en Annemarie2 november 2011 om 11:30

    Ik huil met jullie mee, wat een droevig nieuws!
    Na alle vasten en gebed, sta ook ik in een soort spagaat: wat moet ik geloven? Op God vertrouw ik, maar wat gaat Hij doen? Gaat Hij haar echt genezen, of niet?
    Hartverscheurend, de gedachte alleen al dat jullie je meisje zouden moeten missen... Uit liefde heb ik voor jullie en jullie meisje 6 dagen niet gegeten en gebeden, er zijn toen dingen gebeurd die mn verstand te boven gingen zoals je weet, maar ook ik vind het echt wel moeilijk om te hopen op een wonder omdat je menselijk gezien weet dat ze opgegeven is en de kans zowat 0% is dat Nienke het haalt. Valse hoop wil ik niet geven.

    Aan de andere kant heb ik eerder gezien dat een klein ziek kindje met meerdere, zeer ernstige hartafwijkingen na gebed onverwacht zijn leven behield. En een jongen voor 95% hersendood, opknapte. Beide waren het kinderen die menselijk gezien het niet zouden halen en na gebed het wel haalden.

    We kunnen enkel afwachten wat God gaat doen. Geen mens kan Nienke nog redden ...

    Ik klamp me samen met jullie aan Hem vast, en verzamel samen met Hem opnieuw de moed om niet naar de stormen te kijken maar naar Hem, de boot loslatend en Hem te laten sturen. Of ze sterft of blijft leven, Hij is altijd bij jullie en draagt jullie. Aan elke storm komt een einde. En ik draag samen met Arjan en de kinderen jullie mee in gebed.

    Dat Nienke werkelijk zoals de betekenis van haar naam: zuiver, schoon en rein mag zijn, genade mag vinden in Uw ogen.
    Heer, laat Nienke alstublieft leven en hoor naar ons gebed opdat U verheerlijkt wordt!

    Annemarie, ook namens Arjan en de kinderen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Felicia Kisteman2 november 2011 om 12:58

    Hier zijn zeker geen woorden voor.
    Ik denk aan jullie en blijf voor jullie bidden, dat is de enige hoop en houvast die we hebben. En bij God is niks onmogelijk!!
    Groetjes,
    Aernout en Felicia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie zijn continu in onze gedachten. Wat vreselijk om dit te moeten horen en te beseffen.
    Wat zullen jullie heen en weer geslingerd worden in jullie gedachten. Het vertrouwen op God maar aan de andere kant de harde feiten... Heel moeilijk.
    Wat hierboven ook beschreven wordt; voor God is niks onmogelijk.

    O, hart vol zorg en angst
    wat drukt je neer?
    Is het de last die je opneemt, telkens weer?
    Geef Hem je lasten, want Hij is trouw.
    Jezus zelf, Hij zorgt voor jou.
    Er is geen last te zwaar, die Hij niet dragen zou.

    Liefs,
    Karel en Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We leven met jullie mee, bidden tegen menselijke verwachting in.
    Heel veel kracht en liefde en energie gewenst.

    Hettie en Jaap

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Cobie en Peter,

    Wat een mooi filmpje.
    Wij denken aan jullie!

    Kevin, Martina en Sven

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Cobie en Peter,

    Wat een lief, mooi meisje is Nienke toch en wat kan het leven toch hard zijn. Wij denken aan jullie!

    Eveline, Marcus, Charlotte en Mathijs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eigenlijk weet ik niets te zeggen. Wat moet dit zwaar zijn.
    We blijven voor jullie bidden. Voor God is niets onmogelijk...

    Groeten, Herman en Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Peter en Cobie,

    Via een neef van mij kreeg ik te horen wat jullie meemaken op dit moment.
    Wat een ontzettend vreemd jaar zal het voor jullie zijn tot nu toe.
    Eerst de blijdschap van een gezonde dochter en dan een aantal maanden later het slechte nieuws dat jullie dochter een tumor heeft.

    Ik wil jullie Gods kracht en zegen wensen en ik heb diep respect voor jullie.
    Hoe jullie deze blog ook bijhouden, vind ik uiterst knap.
    Langs deze weg veel sterkte gewenst bij het dragen van de ziekte van jullie dochter.
    En het is een meid om trots op te zijn!!
    Ik vind het ook mooi om te lezen dat jullie met jullie zoon ook nog dingen ondernemen, heel veel respect hiervoor, want al hoe jong ze zijn, ze hebben meer dingen door dan wij begrijpen.

    Nogmaals sterkte.

    Een meelevende groet van een zuster in geloof
    Jellie Zwart

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kwam een gedichtje tegen en dat wil ik jullie meegeven. Woorden schieten verder tekort.

    Draag mij door het diepe water,
    Waar ik zelf niet meer kan staan.
    In uw armen ben ik veilig,
    U tilt mij op, houd mij dicht tegen u aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Cobie en Peter
    Als ik Nienke zo zie spelen is het onbegrijpelijk dat de prognose niet goed is.
    Houd het beeld van de spelende, kraaiende Nienke vast, zodat je hier kracht uit haalt, voor de momenten dat Nienke niet zo vrolijk kan zijn.
    Jullie zijn in mijn gedachte.
    Liefs Ankie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is zo confronterend om te zien dat jullie dochter net iets ouder is dan de onze, maar de gezondheid is zo'n verschil. Het gaat niet om wat eerlijk is en wat niet. Hartverscheurend is het om jullie blog te lezen. Wij leven en bidden met jullie mee. Veel kracht en geduld toegewenst.
    Groeten Bert, Marjolein, Sara en Caro

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Peter en Cobie
    Heel veel sterkte
    Riemer en Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ook hier blijven we voor jullie bidden om een Godswonder, tegen alle menselijke verwachtingen in misschien... Heel veel kracht en liefde, moed, hoop en geloof gewenst!

    Jochem en Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Cobie en Peter,

    Ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven. De twee woorden die bij me opkomen zijn: loslaten en vasthouden...... Loslaten en Nienke bij God brengen in gebed en menselijk gezien vasthouden en indrinken alles wat je nu meemaakt met jullie dappere meisje.....Heel veel sterkte in dit proces.Jullie zijn in ons hart en hoofd en gebed!
    Blijvend hopend op een wonder....
    Liefs Margo, Bernhard, Daan en Rik

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Cobie, Peter, Ruben en Nienke,

    Net jullie blog gelezen, fijn dat we op deze wijze op de hoogte kunnen blijven en op de foto's is te zien wat een prachtige kinderen jullie hebben. We wensen jullie heel veel sterkte en kracht toe.

    Vera Sauvé en familie

    BeantwoordenVerwijderen