donderdag 27 oktober 2011

Nienke haar temperatuur schommelde vandaag tussen de 37 en 40 graden. Uit de bloeduitslagen is gebleken dat er ook nog een gist in haar bloed zit dus ook daarvoor krijgt ze nu medicatie via het infuus.
Vanmorgen was haar hartslag ook nog te hoog maar vanmiddag is deze wat omlaag gegaan, mede door het zakken van de koorts en het weer ophogen van de morfine. 
Van haar beschadigde en zeer pijnlijke billen zijn vanmiddag kweekjes genomen. Tot zo ver de dermatoloog haar billen op het oog kon beoordelen was hij vrij zeker van een schimmelinfectie, voor de zekerheid is er ook gecontroleerd op herpes. Om haar billen niet verder te irriteren draagt ze nu geen luier meer maar ligt ze op vochtabsorberende matten. Ze krijgt zo goed als geen voeding meer via de sonde (120ml melk/dag) om haar billen en darmen te ontlasten. Gelukkig is Nienke een buikslaper en hoeft ze niet op haar billen te liggen.



Cobie is vandaag even naar huis geweest om Ruben na bijna 2 week weer te zien. Ze werd zeer enthousiast ontvangen en kon met Ruben spelen en hem naar bed brengen. Vanavond slaapt Peter bij Nienke en Cobie in het Ronald McDonald huis.

14 opmerkingen:

  1. wat zegt deze foto toch veel! Lief, klein en vooral ziek meisje, geef haar maar een dikke knuffel van ons.

    liefs Riemer en Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van zo'n foto springen de tranen echt in mijn ogen. Ik heb het weggeklikt, ik vond het heel moeilijk om naar te kijken. Hoe zwaar moet het voor jullie wel niet zijn. Heel veel kracht toegewenst en Gods nabijheid. Voor ons rest er alleen maar bidden en hopen.
    Theon en Heleen Vliegenthart

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een hoop zorgen weer erbij..ik hoop echt voor jullie dat ze toch wel op gaat knappen! En fijn om weer even met Ruben te kunnen zijn. Veel sterkte, Maaike (D)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We hebben een andere foto bij dit bericht geplaatst. De foto die aanvankelijk bij dit bericht geplaatst was is voor ons enkel een weergave van de situatie maar, realiseerden wij ons later, mogelijk shockerend als je Nienke niet dagelijks meemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Arend en Annemiek27 oktober 2011 om 23:19

    Wat is het toch een schatje!. We blijven bidden voor jullie lieve meisje, haar ouders met slaaptekort en broertje die weer lekker van zijn moeder heeft mogen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Even tot rust komen. Hopelijk een moment voor jullie allemaal om weer even energie op te doen om verder te gaan. Ik leef mee met jullie. Liefs Els.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel sterkte! Dikke knuffel voor jullie allen. Liefs Maarten & Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Allemaal,

    Wat fijn dat de tumor kleiner is geworden maar begrijp ook heel goed dat je het moeilijk vind om te hopen. De statistieken zeggen namelijk iets anders...... Zwaar!
    Wel heel fijn dat Cobie even met Ruben heeft kunnen spelen en genieten. Heel veel succes met alles. Jullie blijven in onze gedachten/gebed!

    Liefs Margo en de rest

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Patricia hofmans28 oktober 2011 om 13:28

    Beste Cobie, Peter, Ruben en Nienke.
    Bij het lezen van jullie verhaal krijg ik meteen een brok in mijn keel. Het lijkt me voor elke ouder de grootste nachtmerrie die er bestaat om mee te moeten maken dat je kind ernstig ziek is.
    Gelovig ben ik niet maar ik geloof wel in de kracht en liefde van jullie gezin en die wil ik jullie voor de komende tijd toewensen.

    Veel liefs van Patricia Hofmans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Cobie en Peter,

    Ik ben trots op jullie als ik zie hoeveel jullie voor Ruben en Nienke doen. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel veel sterkte Coby en Peter,we blijven vragen om kracht voor jullie.

    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ewout en Neeltje28 oktober 2011 om 21:11

    Wat een mooie foto hebben jullie weer geplaatst.

    Van de eerdere ook mooie foto kunnen we ons goed voorstellen dat jullie die hebben neergezet. Een heel herkenbaar beeld, vreemd vertrouwd.
    Ze is in goede handen. Van de verpleging, van God.
    Hopelijk knapt ze snel weer genoeg op.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Cobie Peter en Ruben,
    Heel veel sterkte voor julie lieve meisje... Mn gedachten zijn bij jullie. Hopelijk sterkt ze snel een beetje aan.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Nienke, Cobie, Peter en Ruben,
    Lief, ziek, dapper meisje en lieve, dappere ouders en broertje,
    Ik leef met julie mee en wil jullie heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat ze snel voldoende opknapt om de komende kuur aan te gaan.
    liefs,
    Jolanda de Groot

    BeantwoordenVerwijderen