donderdag 27 oktober 2011


Nienke is vandaag nog zieker geworden. Uit haar bloed was te herleiden dat zij in elk geval een bacterie onder de leden heeft. Omdat het Catharina ziekenhuis geen kinder-ic heeft is Nienke aan het begin van de avond met de ambulance naar Nijmegen gebracht. Ze ligt nu nog op haar 'normale' kinderoncologieafdeling maar mocht haar situatie verder verslechteren dan wordt ze overgeplaatst.


Haar morfinedosering is verdubbeld en daardoor is Nienke wat rustiger geworden. Ze ligt enkel in een rompertje te slapen om haar af te laten koelen. Vanwege de grote hoeveelheden vocht die ze toegediend krijgt moet ze zo om de drie uur verschoond worden en dat is voor Nienke erg vervelend. Cobie slaapt vanavond bij Nienke, Peter slaapt in het Ronald McDonald huis en Pake en Beppe zijn vanavond gekomen om op Ruben te passen.

Wij maken ons -behalve om de huidige situatie- zorgen over het verdere verloop van de chemokuren; kan ze die wel aan? en is ze op 9 november als de volgende kuur start voldoende hersteld? 


14 opmerkingen:

  1. Riemer en Renske27 oktober 2011 om 09:06

    oh wat moet jullie lieve kleine meisje toch veel meemaken! En jullie ook. In onze gebeden zijn we bij jullie. Veel sterkte en kracht van God gewenst.
    Veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat naar voor Nienke en voor jullie. Zulke hoge koorts en weer naar een ander ziekenhuis moeten. Veel sterkte toegewenst voor jullie. En wat hebben jullie geweldige ouders die Ruben zo kan opvangen.
    Theon en Heleen Vliegenthart

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel sterkte Cobie en Peter. Ik begrijp goed dat jullie veel zorgen hebben. We leven mee. Liefs Els.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een zorgen weer. Als ik weer bedenk wat het al met mij doet om de berichten te lezen, hoe vreselijk moeilijk moet het dan voor jullie en de dappere Nienke zijn.
    Liefs Jan en en Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel sterkte, Cobie en Peter. Wat vreselijk om je kleine meisje zo te moeten zien. Ik denk aan jullie.
    Liefs, Eveline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ons hart huilt maar tevens danken wij de Here dat hij jullie steeds opnieuw moed en kracht geeft.

    Lieve groet
    oom Hans en tante Janke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beste Peter en Cobie, via Alko heb ik dit webadres gekregen, ook al ken ik jullie niet persoonlijk, toch wil ik jullie laten weten dat we met jullie meeleven. We bidden veel voor Nienke, of Hij toch een wonder wil laten gebeuren en Nienke wil beter maken. Verder bidden we voor jullie of Hij jullie alle kracht, moed en wijsheid wil geven die jullie zo nodig zijn. Ook Ruben vergeten we niet in ons gebed.
    Heel veel sterkte!
    Groeten uit Assen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat triest en wat een verdriet om zo jullie kleine Nienke te zien!
    Woorden te kort!
    Heel veel sterkte!

    De zegen en liefde van onze Vader!
    Isabella

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel veel sterkte en vooral gods nabijheid toegewenst in deze zware tijd voor jullie allemaal, ook wij blijven voor jullie bidden, meer kunnen we helaas niet doen. teus en yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Cobie, Peter, Ruben en Nienke,
    Wat een zware tijd, wat een moed en kracht hebben jullie allemaal nodig.
    We dragen jullie allemaal op in onze gebeden.
    Groeten uit Hardenberg, Peter en Renate.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve mensen,

    wat verdrietig allemaal en wat zielig ook voor Nienke. Ik moet zo vaak aan haar denken. Ze snapt er natuurlijk allemaal niks van en wat zal ze zich ellendig voelen! Heel veel sterkte de komende tijd en ik bid of Nienke voldoende zal herstellen voor haar volgende kuur!

    Liefs, Franka

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heeft jullie meisje een kracht. Pas 7 maanden en dan dit al moeten mee maken. Juiste woorden zijn er volgens mij niet die ik tegen jullie kan zeggen. Dit is een situatie dat ik graag een toverstaf zou willen hebben om er voor te zorgen dat alles weer goed komt. Deze toverstaf heb ik helaas nog nooit gevonden anders zou ik hem zeker gebruiken.
    Goed te horen dat jullie steun halen uit jullie geloof.
    Weet dat ik heel veel aan jullie denk, helaas is dat het enige wat ik kan doen. De blog zal ik in ieder geval blijven volgen.
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ons hart huilt met jullie mee...
    Hou vol lieverds!
    Kus Marin

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Cobie en Peter,

    Wat moeten kleine Nienke en jullie veel meemaken.
    Veel sterkte en wij denken aan jullie!

    Martina, Kevin en Sven

    BeantwoordenVerwijderen