vrijdag 21 oktober 2011


Afgelopen nacht had Nienke veel buikpijn. Om het uur werd ze wakker en kronkelde ze door haar bed. Vanochtend de morfinepomp weer aangesloten. Deze pomp kunnen wij gedeeltelijk zelf bedienen zodat we, indien nodig wat extra kunnen geven. Verder heeft Nienke een relatief goede dag gehad. Ze was een beetje humeurig. De sondevoeding loopt nog op een meer dan acceptabele snelheid en ze heeft hierbij gedurende deze kuur nog niet overgegeven.


Wat minder prettig om naar te kijken is, zijn haar billen. Als je haar in haar blootje op een wit kleed legt dan is het kleed daarna rood. Het ziet er echt pijnlijk uit maar zelf lijkt ze er niet zo veel last van te hebben; als je haar billen afveegd dan reageert ze daar niet echt op. We smeren haar billen dik in maar dit is enkel preventief. Ze heeft door de chemo een dermate slecht bloedbeeld dat ze niet kan herstellen.


 Verder worstelen we met de MRI-uitslag van gisteren. Mogen we daar wel blij of hoopvol van worden? Natuurlijk fijn dat er een afname is en de gekozen chemotherapie de juiste lijkt. Maar als je blij bent is het ook weer een lange weg naar beneden bij een teleurstellend bericht. Bovendien liggen daar wel de harde, weinig hoopgevende cijfers en statistieken behorend bij het type kanker dat Nienke heeft. Deze worsteling zal voorlopig niet weggaan.



Bij pappa of mamma op schoot filmpjes kijken van mijn brallende broer; ultiem genieten

3 opmerkingen:

  1. Lieve Peter en Cobie
    Ik snap jullie worsteling, het is voor dit moment heel mooi dat de tumor kleiner is geworden, maar dat wil nog niet zeggen dat je daardoor hoop vol kunt zijn voor de toekomst. Er wordt door zoveel mensen zo intens met jullie meegeleefd, alle blije reacties op de uitslag van de MRI begrijp ik wel, maar ik weet ook hoe moeilijk dat voor jullie is. Verlies de moed niet..
    Liefs Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Familie de Graaf22 oktober 2011 om 11:36

    Wat een dubbel gevoel zeg!
    Toen ik het bericht van de MRI las, maakte m'n hart een sprongetje! En als ik dan de realiteit van de cijfers lees, begrijp ik jullie strijd tussen hoop en angst voor teleurstelling. We bidden dat God jullie rust en vertrouwen mag geven, zodat je je energie kan gebruiken voor momenten van genieten en troosten. Wat een sterke meid, dat ze met zulke billen niet zeurt, maar gewoon laat gebeuren wat gebeuren moet. Ik bewonder jullie moed; je doet het voor je kind, maar moet het wel steeds aanzien. Daarnaast delen jullie ook dit soort details, die het mee- en inleven een stuk dichterbij laten komen. We blijven bidden voor een wonder en kracht om niet op te geven!

    Henk, Gerdien, Boaz, Evi & Titus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. graag wil ik me aansluiten bij bovenstaande reacties en wens/bid ik jullie gods liefdevolle nabijheid toe in deze dubbele emoties.
    yvon

    BeantwoordenVerwijderen