woensdag 30 november 2011

We hebben vandaag de definitieve uitslag van de afgelopen MRI gekregen. Op deze MRI scan is een nieuw 'ruimte innemend proces' in haar kaak(holte) vastgesteld. We weten niet hoe groot het is en wat het is. Nienke heeft twee keer eerder MRI-scans gehad en bij nadere bestudering van die beelden bleek op de laatste van die twee dit ook al zichtbaar. Het kan een ontsteking zijn, maar de vrees is er voor een nieuwe tumor. 
Om een beter beeld te krijgen krijgt Nienke morgen een CT-scan. Om 9:00 wordt Nienke met een ambulance naar Nijmegen gebracht. Om 11:40 staat de scan gepland en later op de dag krijgen we een uitslag. Indien nodig en als Nienke dit aan kan zal er een biopt worden genomen.
Nienke is er op dit moment slecht aan toe. Hoge hartslag, hoge ademhalingsfrequentie, koorts, herhaaldelijk overgeven en veel jammeren. Mocht haar conditie vannacht nog verder verslechteren dan zal ze niet vervoerd worden en wordt de scan uitgesteld.

Hoe het verder met ons gaat kunnen jullie wel ongeveer raden. Als we morgen meer weten dan zullen we dit zo snel mogelijk posten.

16 opmerkingen:

  1. pfff weer slikken dus! Heel veel sterkte morgen! Hopelijk knapt Nienke weer wat op, die onzekerheid lijkt ons vreselijk.
    We blijven voor jullie bidden.

    liefs Riemer en Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Coby en Peter,
    Veel sterkte. Jullie hebben een weinig hoopvol perspectief, dat lijkt me een hele worsteling.
    We zijn in ons gebed bij jullie betrokken.

    Anneclair en Erwin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Cobie & Peter,

    Hopelijk zakt de koorts vannacht.
    Morgen een zware dag voor jullie.
    Ik zal een kaarsje voor Nienke opsteken en wens jullie en ook de rest van de familie heel veel sterkte.
    Veel kracht voor Nienke !

    Liefs Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We blijven voor jullie bidden!
    Coen & Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Peter en Cobie, wat is dat weer schrikken, daar word ik heel verdrietig van, wat een tegenvaller. Ik kan me heel goed voorstellen hoe jullie je hierbij voelen, heel veel sterkte, liefs Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Uiteraard kan ik me voorstellen hoe jullie je voelen! heel heel veel sterkte

    andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Cobie en Peter,

    Wat een tegenvallend nieuws, wat een zware dobber voor jullie.
    We bidden dat Nienke fit genoeg mag zijn voor de scan.
    En voor jullie allen Gods steun en kracht.

    Hartelijke groeten Peter en Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maaike Groeneveld1 december 2011 om 08:27

    Peter en Cobie,
    jullie mogen weten dat er in Maastricht ook aan jullie gedacht wordt en voor jullie gebeden wordt. En niet alleen door mij....
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Peter en Cobie,
    Heel veel sterkte op deze dag. Gods nabijheid gewenst!
    Theon en Heleen Vliegenthart

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een zorgelijke berichten ineens weer.Heel veel sterkte gewenst voor jullie allemaal. We leven met jullie mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Arjan en Annemarie1 december 2011 om 11:11

    Nooit meer alleen

    Ook al gaat mijn weg
    door een diep dal van duisternis heen,
    Uw liefde drijft de angst uit in mij.
    Ook al loop ik vast
    overvallen door een hevige storm,
    ik keer niet om want U bent nabij.

    En ik vrees een gevaren meer,
    met mijn God steeds aan mijn zij.
    Voor wie zou ik nog vrezen?
    Hij is toch bij mij? Hij is toch bij mij?

    Refrein:
    Nooit meer, nooit meer alleen,
    loop ik door de stormen.
    Nooit meer, nooit meer alleen,
    op de berg of in de dalen.
    Nooit meer, nooir meer aleen;
    Heer, U laat mij nooit meer alleen.

    En, ik zie al de glans,
    in de verte, van het stralende licht.
    Dat schijnt voor elk
    die volhoudt en wacht
    Maar tot aan die dag
    dat de schepping
    wordt bevrijd van de pijn,
    blijf ik U prijzen, blijf ik U prijzen.

    En ik vrees geen gevaren meer,
    met mijn God steeds aan mijn zij.
    Voor wie zou ik nog vrezen?
    Hij is toch bij mij? Hij is toch bij mij?

    Ja, ik zie al de glans,
    in de verte, van het stralende licht.
    Maar tot aan die dag
    dat de schepping
    wordt bevrijd van de pijn,
    blijf ik U prijzen, blijf ik U prijzen.


    http://www.youtube.com/watch?v=2KBrxmmT9z8&feature=fvwp&NR=1

    Jezus, wij willen heel dicht bij U komen,
    met Nienke in Uw nabijheid zijn.
    Zo dicht bij U voel k Uw liefde stromen,
    U maakt ons heilig, maak haar alstUblieft rein.

    In de schuilplaats van de Allerhoogste,
    blijven wij onder Uw vleugels o Heer,
    Uw schaduw beschermt Nienke
    uw troon onze toevlucht,
    U bent haar leven, onze eer.

    http://www.youtube.com/watch?v=c1dAE6Sl-F4&feature=related

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Cobie en Peter,
    Heel veel sterkte toegebeden!
    Liefs,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. In gedachten zijn jullie voortdurend bij mij.
    Wat onmenselijk zwaar. Hopelijk ervaren jullie de kracht van onze Vader, die er zeker is.

    liefs,
    Isabella

    Zeewolde

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Telkens wanneer er van deze berichten komen, wordt ik sprakeloos en krijg ik het koud van binnen. Maar we blijven hopen....
    Heel veel sterkte samen in deze strijd
    We denken aan jullie
    Ankie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. coby en peter, we denken veel aan jullie en vinden het vreselijk dat na het beetje hoop van vorige week,het nu weer zo zorgwekkend is.
    STERKTE voor jullie beide, je dappere meisje ,de opa,s en oma,s..

    een oma uit roden

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Al merken jullie het niet, we leven heel erg met jullie mee! We wensen jullie alle sterkte toe die jullie nodig hebben. We denken en bidden voor jullie.
    Veel liefs vasn oom Pieter en tante Trientsje

    BeantwoordenVerwijderen